Svar: Hoppeglad
4. januar 2009
Alder:
5 mdr.
Kære Rikke
Åh jo, din dreng må rigtig gerne stå og hoppe på dit skød. Det er helt naturligt og sundt for hans motorik og så giver det dig gode armmuskler :o)
Når børn hopper i en hoppegynge, så vil de hver gang de rammer gulvet og sætter fra få et stød op igennem ryggen og det er ikke godt for dem. Sådan er det ikke, når han hopper på dine lår og du holder ham i armene.
Når børn er 5-6 måneder vil de naturligt begynde at støtte på deres fødder og strække benene ud, når man holder dem på skødet og vil i den forbindelse også begynde at hoppe. Det er helt naturligt og vigtigt :o)
Så fortsæt I endelig med det!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske