Brev:
Vil ikke falde i søvn selv
4. januar 2009
Alder:
8 mdr.
Vil ikke falde i søvn selv
Hej
Vores datter er nu 8½ måned gammel og vejer 7 kg. Hun kravler rundt og rejser sig op af alting og er altid en glad pige. Om dagen har vi ingen problemer med at få hende til at sove i barnevognen på altanen. Her sover hun 2 gange om dagen - én gang formiddag og én gang eftermiddag. Hun sover typisk 2-2½ time hver gang.
Vi har nu den seneste måned haft problemer om aftenen når hun bliver lagt i seng. Vi giver flaske kl. 19.30 inde på hendes værelse med lyset slukket. Bagefter ligger vi hende i sengen, giver hende sut og prøver at berolige hende. Nu starter showet! Hun rejser sig op i sengen og hiver i tremmerne og skriger på os. Vi har forsøgt at blive i værelset og sidde på en stol ved siden af, men så griner hun bare og tror at vi skal lege til trods for at vi kigger væk og ikke snakker med hende.
Vi har den seneste tid prøvet at sidde med hende og ligge med hende i vores seng for at få hende til at falde i søvn, men det er jo absolut ikke en metode vi ønsker at indføre fast! - Er dette blot en periode hun er inde i, og går over af sig selv - eller har du nogen råd til hvad vi kan gøre?
Er det egentlig ok at lade hende græde lidt inde i sengen inden vi går derind når hun "kun" er 8-9 måneder . . lige nu venter vi som regel 3-5 minutter inden vi går derind.
Generelt er hun meget urolig om natten, og vågner flere gange og skal ligges ned og have sut - dette hører måske også bare med til at perioden i øjeblikket er meget urolig med kravleri osv?
Jeg tror også at hun ville sove bedre om natten hvis hun dog bare ville spise noget om dagen, men spiseri har aldrig været et hit og som du kan se på hendes vægt (7kg) så er hun jo en lille pige.
Nogen gode råd til en mere rolig aften og nat for os voksne og også for lille Mathilde? Sover hun måske for meget om dagen - skal vi vække hende?
Sikke mange spørgsmål - På forhånd tak for hjælpen.