Brev:
Spørgsmål om kost - 5 mdr.
4. januar 2009
Alder:
5 mdr.
Spørgsmål om kost - 5 mdr.
Hej Helen.
Mange tak for dine altid gode svar.
Vores datter bliver 6 mdr den 21/1. Hun har fået skemad siden hun var 4 mdr, fordi hendes vægtkurve begyndte at flade lidt ud. hun vejer nu 6950 gram og vejede 3400 gram da hun blev født.
Hun får grød lavet på MME til middag + MME i en kop. Til aften får hun mos med grøntsager og MME i en kop. Udover dette ammes hun, men jeg har problemer med at få hende til at tage brystet, når hun har spist og noget tid derefter. Har du et forslag til hvordan jeg får hende til det?
Hun spiser omkring ½-1 dl grød eller mos og drikker et snapseglas MME. Har tænkt at hun får for meget mos og grød, men hun har en meget god appetit, men er selvfølgelig også bekymret for om hendes mælkebehov bliver dækket. jeg ammer hende 2 gange om natten, inden hun puttes til formiddagslur, forsøger efter grøden, ammer inden hun puttes til eftermiddagslur, ammer hvis hun sover en kort lur om eftermiddagen og ellers tilbyder jeg hende bryst efter hendes mos. Derefter ammes hun en til to gange om aftenen.
Grunden til at jeg giver hende MME til maden i kop er fordi vores læge siger, at hun vejer alt for lidt. Hvor meget skal de drikke når de er næsten 6 mdr og det væske der er i maden tæller også med ikke?
Ligeledes skal hun jo starte med jerndråber når hun bliver 6 mdr, men er lidt i tvivl om man bare giver halv dosis når hun stadig bliver ammet, men også får MME til hendes mad?
glæder mig til at hører dit svar.
Med venlig hilsen
Louise