Brev:
Får han nok modermælkserstatning?
22. april 2004
Alder:
2 mdr.
Får han nok modermælkserstatning?
Jeg har en søn på 7 uger som udelukkende får mme (NAN 1) og har gjort det siden han var 14 dage gammel.
Mit spørgsmål er nu:
Han spiser ml 75-100 ml pr gang ca. hver 3 time (om natten nogle gange hver 4 time)
Men han er enormt længe om at spise, det kan sildt tage ham 1 time, med bleskift imellem for at vække han lidt, da han ofte bare ligger og "patter" på sutten og ikke rigtig tager ved.
Vi bruger bibs sutteflasker med ventil og hullet er beregnet til mme, så det er ikke for småt. Er det normalt de er så længe om at spise en flaske?
Desuden har han ofte hård mave og i samråd med min sundhedsplejerske får han laktulose hver 2-3 dag. Jeg har dog trappet ham ned til 2,5 ml frem for 2 x 2,5 ml da han så efter at være kommet af med den hårde "klump" får meget tynd mave.
Den anden dag måtte jeg hjælpe ham af med sin aff. med en vatpind og vaseline. Der kom 2 lange meget hårde pølser efterfulgt af en masse gul afføring som var mere lind.
Det kan da ikke passe at man skal hjælpe ham af med sin afføring på denne måde, når han får laktulose kan det?
Ellers vil jeg lige sige tak for en god brevkasse, som jeg ofte har meget glæde af at læse :o)
Med venlig hilsen
Helle