Svar: Kiwi til børn
3. januar 2009
Alder:
18 mdr.
Kære Charlotte
Børn må så vidt jeg ved meget gerne få kiwi. 2-3 om dagen lyder dog af en del og Carolina har bedst af at få forskellig slags frugt, - kun kiwi er for ensformigt, men hun må gerne få det.
Hvis man har pollenallergi eller latex-allergi kan man få allergiske symptomer, når man spiser visse frugter, grøntsager, krydderier og nødder. Det kaldes krydsreaktioner og her kan blandt andet kiwi give problemer. Det kan være derfor du har hørt noget om at kiwi kan være problematisk.
Fortsat god frugtspisning og rigtig godt nytår :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske