Brev:
Skilsmisse - 8 mdr.
22. april 2004
Alder:
8 mdr.
Skilsmisse - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg har en søn på kun 8½ måned, og min mand og jeg skal skilles. Min mand er af muslimsk afstamning, og vi har meget svært ved at forene dette. Vi er uenige og skændes om alt, og det er kun blevet værre på det sidste. Vi småskændes og diskutere med hinaden dagligt, for det meste når min søn sover, men alligevel også når han er vågen.
Jeg har bla. truffet denne beslutning, da jeg ikke er interesseret i, at han skal ødelægges af os forældre. Så hellere at han vænner sig til fra helt lille af, at han har os hver for sig, og sådan er det bare.
Hvordan påvirker det ham, at vi småskændes/diskutere foran ham?
Hvordan påvirker det et barn, hvis forældrene bliver skilt i så lille en alder? Er det ikke en fordel frem for hvis han var ældre?
Han har i forvejen kun været vant til at hans far er her på deltid. Min mand bor på en måde stadig hjemme hos sin familie, og har gjort det halvt hele tiden, og er flyttet der hjem hver gang vi har været uvenner. Hvordan påvirker det min søn, at hans far noglegange er her, og andre dage ikke? Og nogle dage sover her og andre ikke? Og det samme mht. spisning af aftensmad? Forvirrer det ham? Eller vænner han sig til at sådan er det bare? Og at han er hjemme hos hans familie et par dage om ugen, hvordan påvirker det sådan en lille en?
Der var mange spørgsmål på en gang. Men jeg vil bare forsøge at gøre det bedste for min søn og give ham de bedste opvækstvilkår, når nu det ikke kan være anderledes.
Hvordan mener du, at et barn har bedst af at blive "delt" mellem forældrene? Skal de bo en uge hvert sted eller er det bedst med nogle dage hist og her? Jeg er også nervøs for, om min søn skal blive splittet mellem de to forskellige kulturer, og leve på hver sin måde de to steder.
Med venlig hilsen
Maria K