Svar: Mad og kød i store tern - går det an?
3. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Jeg får også en god følelse, når jeg ser dit brev og læser, hvad du giver din datter. Hun er rigtig god til at tygge og er tydeligt langt mere til familiemad end grød og mos og det lyder umiddelbart ikke som om at hun mangler noget.
Derfor synes jeg fint du kan beholde planen for dagen som den er og så vidt muligt give din datter mad i stykker og mere familiemad og holde igen med grød og mos. Du skal naturligvis være opmærksom på at tingene hele tiden kan ændre sig og at hun måske om en måned vil være glad for at få lidt skemad. Havregrød om morgenen giver jo ofte en god bund og netop når hun begynder at kravle og bruge sig selv rigtig meget fysisk i løbet af dagen, så kan det være en god idé at starte dagen med en gang grød .. så intet er udelukket, prøv en gang imellem og se hvad der sker.
Lige nu lyder det du fortæller rigtig fint, hun spiser godt og hun må meget gerne få familiemad i stykker.
Det lyder som en god idé at du forsøger at tilbyde et formiddagsmåltid og forsøger om amningen kan undværes. Jeg anbefaler ofte at man netop om formiddagen sammen med lidt frugtmos, tilbyder jerndråber fordi netop frugt er med til at sikre optagelsen af jern. Men ellers er der ikke nogen faste regler om hvad tidspunkt på døgnet barnet får jern og d-vitaminer. Du kan passe det ind som det passer jer bedst :o)
Fortsat held og lykke og rigtig godt nytår til jer:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske