Brev:
Morgenroderi - flaske eller ej?
3. januar 2009
Alder:
10 mdr.
Morgenroderi - flaske eller ej?
Hej Helen
Vi har en dreng på snart 10 måneder, som trives fint. Vores spørgsmål går bl.a. på, om vi i hans alder skal til at droppe alt hvad der hedder flaske, på nær den han får om aftenen, inden han skal sove. Vi bøvler noget med, om vi stadig skal give ham en flaske sent om aftenen eller tidligt om morgenen, for at få ham til at sove længere end til mellem kl. 5 og 6 om morgenen.
Han sover omk. 3 timer om dagen, af to omgange. Det kan dog være noget svært at få ham til at sove før sent formiddag og så først igen sidst på eftermiddagen, så vi overvejer også, om han kan nøjes med at sove en gang om dagen? på det seneste er han først blevet lagt mellem 20.30 og 21.00, og alligevel vågner han mellem kl 5 og 6 om morgenen (efter dog at have sovet uden at vågne).
Som du kan høre, er han vist i en overgangsfase, hvor han heller ikke har så let ved at overgive sig til søvnen om dagen længre, men vi vil gerne gøre tingene så konsistente for ham, i stedet for at prøve først det ene og så det andet (altså at tage ham op når han ikke vil sove om dagen samt prøve at give ham flaske enten sent eller tidligt om morgenen, for at få ham til at sove lidt længere).
På forhånd tak for hjælpen fra Malene