Brev:
Bange for at blive forladt af mor?
26. december 2008
Alder:
8 mdr.
Bange for at blive forladt af mor?
Hej Helen
Vi har en dejlig datter på nu næsten 8 mdr. som i den seneste tid er begyndt at være meget mor-glad, faktisk så meget at selv om hun leger med far, så bliver hun meget ked af det så snart mor forlader rummet. Ind i mellem er det eneste sted hun er glad og tilfreds i sin mors arme, alle andre steder er hun meget ked af det.
Det startede så småt for en god måneds tid siden, hvor hun begyndte at vågne skrigende op i sin seng efter en halv times søvn (om aftenen) jeg brugte så det meste af aftenen med at gå frem og tilbage mellem stuen og soveværelset for at trøste hende og få hende lullet i søvn igen, efter at have gjort dette i ca 3 uger prøvede jeg at tage hende med i seng sammen med mig og vups så faldt hun lige så stille og roligt i søvn uden gråd, hun vågnede stadig efter en halv time men blot for at konstatere at jeg stadig var der og så sov hun videre.
Siden har hun puttet med mig hver aften og sovet hos mig natten igennem, hun vågner rigtig mange gange i løbet af natten og er ked af det men jeg kan som regel få hende til at falde til ro ved at holde en hånd på maven af hende eller putte hende ind til mig - går det helt galt får hun en tår mælk og så sover hun lidt igen.
Hun skal så småt starte i dagpleje i januar - bare et par timer om dagen - og så går der ikke så længe inden jeg skal til at starte på job (primo marts) så jeg er lidt bekymret for vores dårlige vaner og trænger til at godt råd til hvordan jeg kan få lillepigen tilbage i sin egen seng samtidig med at hun føler sig tryg.
Jeg har været hjemmefra 1 aften siden hun kom til verden og synes efterhånden også godt jeg kunne trænge til at komme afsted, men jeg har meget svært ved at lade andre stå for putningen når hun nu bliver så ked af det. Har du nogle ideer til hvordan jeg kan få brudt vores mønster omkring putning og natteroderi og hvordan vi skal få far ind i varmen igen? Det skal siges at hendes far pt er i gang med noget efteruddannelse og kun er hjemme i weekenderne, så han er der jo ikke så meget, men hun er meget glad for at se ham når han kommer hjem og synes han er rigtig sjov - bare mor også er der... Vores datter har været kolikbarn så hun har været rigtig tæt på mig og blevet gået meget med.
Håber på at du kan komme med et par gode råd til os.
Mange hilsner fra
Mikkelines mor