Brev:
Sødmælk versus modermælkserstatning
22. december 2008
Alder:
9 mdr.
Sødmælk versus modermælkserstatning
Kære Helen ..
Ja, endnu et spørgsmål! :-)
Min datter har kategorisk NÆGTET at sutte på hhv. flaske og sut, siden hun så dagens lys for første gang.. Vi har ellers prøvet mange gange!! I går tænkte jeg, at det var på tide at forsøge igen, fordi jeg gerne vil skære endnu mere ned på amningen, mens hun jo stadig skal have dækket sit mælkebehov. Og VUPTI!? Hun slubrede en hel flaske i sig!!!! Jeg var målløs! Og da hun gjorde det samme inden sengetid, kunne vi se, at det nok ikke bare var en engangsforestilling.
Hun har altid hadet smagen af MME (både NAN og Allomin), så vi har i den sidste måneds tid givet hende sødmælk i en kop en gang eller to om dagen for at være sikre på, at hun fik dækket sit mælkebehov. Men nu gluppede hun jo sådan en hel flaske sødmælk i sig, og så blev jeg i tvivl om, hvorvidt det er okay? Må hun gerne få to flasker sødmælk i døgnet? Ca. 400 ml. i alt.
Jeg ammer stadig 1-2 gange om natten/tidlig morgenen.
God jul! :-)
Bedste hilsner,
Anne Mette