Brev:
Sterilisering af sutteflasker og rytme mv.
22. december 2008
Alder:
5 mdr.
Sterilisering af sutteflasker og rytme mv.
Kære Helen
Jeg har følgende bemærkninger/spørgsmål vedr. min datter Nukavaraq på nu ca 5 1/2 md:
Øjensekret:
Først og fremmest vil jeg lige følge op på min sidste forspørgsel vedr. sekret i min datters øjne. Det var ikke nogen form for infektion. Jeg fik for en sikkerheds skyld podet hende igen. Derefter har jeg givet en LET masage i øjenkrogen, med rigtig fint resultat, - hvor jeg nærmest har "malket" tårekanalerne ud for sekret.
Sterilisering af sutteflasker på rejse:
Jeg skal på rejse med min datter til Malaysia, når hun er ca. 7 1/2 md. På det tidspunkt må hun jo spise alt grønt og frugt så det er ikke noget problem. Jeg tænker derimod på sutteflaskerne med mme. Måske får jeg et problem med sterilisering på rejsen, hvor der dog MÅSKE er en vandkoger på værelset.
Skal man sterilisere flasker indtil barnets 1 års alder (de må jo gerne drikke af kop)?
Kan man evt nøjes med at skolde dem?
Er der noget med der findes en slags sutteflasker med engangs-indsats?
Spise/sove rytme:
Min datter holder sig vågen i ca 1 1/2 time af gangen. Hun sover igennem fra ca. 20.00(ligger og pludre til 21.00 i sin seng) til 07.00. Hun spiser ca hver 3 time. Er det ok i forhold til hendes alder?
Hun er lige begyndt med skemad. Hun spiser pt således:
Morgen 7.00: ca 200ml mme
Formiddag 10.00: ca 1/2 dl risgrød, lidt vand af kop. tilbydes mme, som suplement.
Middag 13.00: ca 200 ml mme
Eftermiddag 16.00-17.00: 1/2 dl mos, lidt vand i kop. Tilbydes mme som suplement.
Aften 19.30: 200ml mme.
Hvad siger du til ovenstående?
Sidst skal jeg lige spørge om man kan fryse grød, som man fx. kan med mos. Jeg vil gerne selv lave min mad til min datter, men gerne i lidt større potioner til nedfrysning i mindre potioner.
På forhånd tak for hjælpen
Venlig julehilsen
Dorte