Brev:
Sove udendørs og ru kinder
18. december 2008
Alder:
5 mdr.
Sove udendørs og ru kinder
Hej Helen,
Tak for dit sidste svar - Sofia er meget glad for sin risvælling og vi er ved at trappe op til 2 gange om dagen!
Nu et helt andet spørgsmål, som min mand og jeg har meget delte meninger om :) Jeg ved jo, at danske børn er meget udendørs, og vil meget gerne, at Sofia kommer så meget ud som muligt. Vi bor jo i USA, hvor man bestemt ikke sætter sit barn til at sove udendørs, og vores børnelæge så helt forkert ud i hovedet, da jeg nævnte det! Jeg synes ikke, det kan skade hende, så længe hun er sund og rask og klædt på til det, og vi holder øje med hende og vejret. Men hvornår må en 5 mdr. gammel baby egentligt ikke sove lur udendørs, udover ekstrem kulde/varme, regn eller sygdom?
Desuden er hun helt ru på kinderne, hver gang vi har været ude i kulden; må hun få min creme, uden farvestoffer, parfume, parabener el.lign. i ansigtet, eller skal hun have en speciel babycreme? Den lader ikke til at genere hendes hud.
Tak for hjælpen, og rigtig god jul til dig!
Emilie