Brev:
Har mistet interessen for brystet - 9 mdr.
18. december 2008
Alder:
9 mdr.
Har mistet interessen for brystet - 9 mdr.
Kære Helen
Dette bliver lidt i forlængelse af mine tidligere spørgsmål.
Noah har nu fuldstændig mistet interessen for at få bryst og jeg ammer ikke længere. Tror det var en kombination af for lidt mælk og at han nu næsten sover igennem om natten. Jeg er derfor stadig i tvivl mht mælk og/eller mme.
Han drikker lidt sødmælk af kop i mellem måltiderne, derudover får han sødmælk i sin grøntsagsmos om aftenen. Om morgenen får han Beauvais havregrød, som er tilsat mælk, og man skal blot tilsætte vand. Har prøvet selv at lave havregrød, men det vil han ikke have. I løbet af dagen får han også 1 x flerkornsgrød ell fuldkornsgrød fra Beauvais, hvor man også blot skal tilsætte vand iflg pakke. Er det i orden hvis jeg bruger mælk i grøden, dagligt ca 2x2dl i stedet for vand, når der er tilsat mælk i forvejen?
Hvad er bedst for ham på nuværende tidspunkt sødmælk eller mme?
Han får også sødmælksyoghurt, ost, smør, sovs osv men det er jo begrænset hvor meget mælk han får ud af dette.
Grunden til det er så vigtigt med mælk, skyldes det kalken og kan han evt få det fra andre ting ? Han får dagligt jerntilskud i pulverform.
Hvor meget væske (mælk/vand) skal sådan en lille størrelse på 9mdr som tommelfingerregel indtage i døgnet ?
Har ingen anelse om hvormeget han har fået da jeg ammede.
En anden ting er, at han de sidste uger er begyndt at få ru pletter på albuer og i siderne. Man kan ikke se noget, men mærke det. Frygter at det måske er starten på noget eksem eller allergi. Eller kan det skyldes for meget badning i badekar? Han bliver badet hver aften ca 15min (han elsker det) med matas baby bade olie. Vi bruger ikke sæbe.
Tak endnu engang og God Jul fra Noah's mor :o)