Brev:
Søvnvanskeligheder - 5 mdr.
5. december 2008
Alder:
5 mdr.
Søvnvanskeligheder - 5 mdr.
Hej Helen!
Jeg skriver til dig fordi vores datter på 5 mdr har problemer med at falde i søvn af sig selv og derved bliver uoplagt og overtræt. Hun kan kun falde i søvn i min mands eller mine arme ved at vi vugger hende til musik, og det er efterhånden ved at være lidt anstrengende og ved at drive os til vanvid (også fordi hun nu vejer ca 9 kg -tungt!).
Hvordan vænner vi hende af med at falde i søvn på den måde og falde i søvn af sig selv?
Tit når hun så er faldet i søvn i vores arme begynder hun at græde, når vi vil lægge hende fra os og så er det møllen om igen, ellers vågner hun efter 10 min og græder og så vugger vi videre. Nogle gange er vi dog heldige at hun tager 1 time eller 2.
Vi regner selv med at det er blevet sådan pga at hun havde kolik de første 3-4 mdr og græd hele tiden og derved var på armen stort set hele tiden og på den måde tit faldt i søvn i vores arme og derfor ikke har lært at falde i søvn selv.
Det skal siges at vi har fundet ud af at vores datter har et frygteligt temperament og noget af en lungekapacitet så du kan nok regne ud hvem der vinder kampene her.
Med venlig hilsen
Rikke