Brev:
Søvn, vække om morgenen?
5. december 2008
Alder:
6 mdr.
Søvn, vække om morgenen?
Hej Helen.
Så er jeg her altså igen. Tak for dit svar vedr. kost - kan se, at jeg skal skrue noget ned for grød/mos, hvis hun skal drikke 750 MME v ed siden af...
Nå dagens sprøgsmål går på, om det er dumt at vække sit barn om morgenen. Min datter sover rigtig godt. Hun falder i søvn ved. 20 - 21 tiden. Får lidt at spise når vi går i seng ved 22 - 23-tiden. Så sover hun til ved 7 -8 tiden. Har tidligere haft samme rytme, bare med at vi vågnede kl. 5.. det passede unægtelig lidt bedre ind i vores døgnrytme.
Nu vil jeg høre, om der er dumt at begynde at vække hende kl. 6, så hun står op sammen med os andre? Det vil gøre mine morgener mere sammenhængende, så kan jeg komme i bad, og spise morgenmad sammen med min mand inden han kører på job.
Uanset hvornår hun vågner om morgenen, er hun kun vågen i ½ time 3 kvarter, så bliver hun puttet i barnevognen og tager sig en lur på 1 - 2 timer, er så vågen i ca 1 time og sover så 1 - 3 timer. Herefter er det ikke sikkert hun sover mere før hun skal i seng.
Hun er frisk og glad, har gode våde bleer, dagligt gang i maven, udvikler sig superflot, er meget godt med.
Vil vi ødelægge hendes dag, hvis hun bliver vækket 1 - 2 timer før hun selv ville have vågnet?
Tak for hjælpen.
Kærlig hilsen
Anne