Brev:
Vågen i løbet af natten - 7 mdr.
5. december 2008
Alder:
7 mdr.
Vågen i løbet af natten - 7 mdr.
Hej Helen.
Så er der igen opstået et spørgsmål:
Magnus, der nu er 7,5 måneder har fået sig en ny mærkelig vane.
I det daglige er der ingen problemer og Magnus spiser og sover helt efter "bogen". DEJLIGT.
MEN om natten er han begyndt at vågne op og er vågen i ca 2 timer - i nat kun 1 time. Han er træt, gnider øjne og gaber. Han vil gerne puttes, men efter knap 5 min. smågræder han og jeg kan høre at han ikke kan finde ro. Jeg har prøvet at tilbyde vand og amme, men det er ikke det han søger. Når jeg ligger ham ved siden af mig, ligger han helt stille med åbne øjne.
Til sidst (efter 2 timer) for han lidt at drikke hos mig og falder i søvn......
Magnus er i forvejen ikke den store natte-sover. Går i seng kl.20 og er vågen kl. 23 og for drømmemåltid. Vågner så mellem kl. 0.30 og 1.30 og er vågen. Sover derefter i knap 3 timer, og står til sidst op mellem kl. 7 og 8.
Magnus er i fuld gang med at øve sig i at kravle og vil meget gerne udforske verdenen. Han er kommet fra vugge til seng - dette har også givet mere uro. Han har endnu ikke fået tænder, men det er tydeligt at gummerne klør.
Hvad kan jeg gøre ved det natteroderi? eller er det et spørgsmål om tid? Jeg er ved at være noget træt, det er en meget lang periode med meget afbrudt søvn.
Hilsen
Jette