Brev:
Svøbe - hvorfor stoppe?
4. december 2008
Alder:
2 mdr.
Svøbe - hvorfor stoppe?
Hej Helen
Tusind tak for dine råd indtil videre. De har været til stor hjælp og det går rigtig godt med vores datter, som trives rigtig godt.
Mit spørgsmål er kort - hvornår bør man stoppe med at svøbe sit barn. Jeg har fået at vide, at vi bør stoppe, når hun er 3-4 måneder og at svøbet bør være så løst, at hun kan få hænderne op til kanten og sutte på dem - kan det virkelig være rigtigt?
Vores datter kan nogen gange godt falde i søvn uden at blive svøbt, men det betyder helt klart, at hun ikke sover så længe, som når hun bliver svøbt og hun bliver også hurtigere rolig, når hun er svøbt, da hun ellers kører armene rundt i hovedet, hvis hun er træt. Jeg kan ikke rigtig forstå, hvorfor det skulle ændre sig, når hun bliver 3-4 måneder, men jeg er sikker på, du kan forklare, hvad der vil være rigtigt :o)
Hilsner fra AM