Brev:
Sove igennem - 7 mdr.
4. december 2008
Alder:
7 mdr.
Sove igennem - 7 mdr.
Hej Helen,
Jeg skriver fordi jeg er begyndt at blive lidt på usikker grund ang. hvorvidt at Alexander burde kunne sove igennem uden mad om natten nu.
Jeg har flere i min mødregruppe som er blevet anbefalet af deres SP at tage "turen" om natten i den tid det nu måtte tage og ikke tilbyde amning, så de kan få dem til at sove igennem.
Jeg er lidt på bar bund fordi min første dreng ligesom selv begyndte at sove igennem tidligt, så jeg følte ikke at det var noget jeg skulle "styre".
Som det er nu ammer jeg imellem 1 til 2 gange om natten. - For det meste er de 2 gange kun når jeg selv falder i søvn og ikke får tilbudt fra begge bryster:-)
Som sådan synes jeg ikke det er et problem at amme ham om natten, selvom en hel nats søvn ville være dejligt, men jeg er jo lidt bange for at lave det til en vane for ham.
Han spiser tre skemåltider om dagen plus lidt frugtmos om eftermiddagen. Han får en flaske til at sove på som han tager ca. 120ml af hver aften.
Jeg synes ikke at han har de vådeste bleer om dagen, hvilket bekymrer mig lidt, men jeg har prøvet at tilbyde flaske efter amning i løbet af dagen også og det takker han nej til.
Vores dag ser typisk sådan ud:
06.00 vågner
07.00 havregrød spiser knapt en dl. + vand af kop
08.30 ammes kort og puttes derefter
10.00 vågner og ammes lidt
10.30-11.00 grød + lidt vand af kop
12.30-13.00 tilbydes bryst, tager ikke altid noget og puttes derefter
14.45 vågner og ammes kort tilbydes også frugtmos
Evt ammes kort i dette tidsrum.
17.00 grøntsagsmos med lidt kød engang imellem.
18.30-19.00 tilbydes flaske og puttes derefter.
Nogle gange får han tilbudt endnu en flaske omkring 21.30, men den har han afvist de seneste dage.
23.30 ammes
02.00 ammes
05.00 ammes til tider det er lidt forskelligt.
Jeg føler ikke selv jeg har det stor mælk til ham mere, han tømmer begge bryster på ingen tid og det kan godt tage op til 2 min at få mælken til at løbe hvilket er meget frustrerende for os begge.
Jeg håber du kan gennemskue mit brev og har et godt råd, til migså jeg kan blive lidt mere sikker i hvad jeg laver.-)
Hilsen Camilla
p.s. jeg har et lille tillægsspørgsmål ang min anden dreng Benjamin. Han er tre år nu og snakker rigtig meget og kan fortælle os ting nu, men han har det seneste 5-6 måneder hver dag sagt at han har ondt i maven, det er gerne om morgenen og han vågner også nogle gange om natten og græder lidt og siger at det gør ondt.
Vi har fået tjekket ham hos læge og der er intet at finde. I starten troede vi bare det var en fiks ide han havde fået (så fik han jo lidt mere opmærksomhed), men jeg synes godt nok han har holdt fast i det længe nu.
Har du nogle ideer til, hvad det kunne skyldes?
Jeg læste en artikel om børn, der når de ikke havde det følelsesmæssigt godt fik ondt i maven, tror du det kunne være tilfældet? Han trives ellers helt fint, spiser godt, er glad, har udviklet sig enormt efter start i børnehaven og laver ballade som en dreng nu gør. Måske er det bare mig der er for pylret.