Brev:
Manglende appetit ved sygdom
3. december 2008
Alder:
12 mdr.
Manglende appetit ved sygdom
Kære Helen.
Mit søn på 1 år har været syg den sidste uge med en ordentlig forkølelse og hoste. Vi har været til lægen og fået ham chekket - der var intet at høre på lungerne. Nu er han også feberfri og egentlig rimelig frisk. Men men... han vil dog fortsat ikke rigtig spise noget. Han tager det ind i munden og spytter det så ud igen. Han gider slet ikke aftensmad uanset hvad vi tilbyder ham - det eneste han til nøds vil spise er havregrød og øllegrød - og måske en banan eller mandarin. Er det normalt, at appetitten daler så meget i forbindelse med sygdom? Har du nogle gode råd til, hvordan vi stille og roligt får ham igang igen med den normale mad?
Hvad er din holdning til vitaminpiller? Jeg er nemlig selv ikke ubetinget begejstret for ideen om at give ham en vitaminpille (vil hellere at han får vitaminer og mineraler gennem kosten) - men det er jo ikke det helt store han indtager pt.
Glæder mig til at høre dit svar.
Hilsen mor.