Brev:
Madplan - 10 mdr.
3. december 2008
Alder:
10 mdr.
Madplan - 10 mdr.
Hej Helen
1000 Tak for dit svar! Jeg har lige et par tillægsspørgsmål med hensyn til madplanen.
I øjeblikket faar Max tre flasker om dagen (jeg ammer ham ikke om dagen!) en foer formiddagslur, en foer eftermiddagslur og en om aftenen. Skal de virkelig skaeres vaek de to om dagen?
Angaaende tiderne paa madplanen er vi lidt senere paa den hernede. Max staar op omkring 8:30 – 9:00 nogle gange endda senere. Derfor har jeg altid rykket de tider du angiver med en time, men det bliver svære og svære at naa alle de maaltider. Kan planen evt. se saadan ud eller ser du noget galt i den?
Morgen 8.30-9:00: Havregrød + Frugtmos + 1/2 banan (det er det han spiser nu), sødmælk af kop.
10:30 -11:00 Puttes til formiddagslur, (med eller uden flaske?)
Frokost 13: Rugbrød med forskelligt pålæg, gerne fiskepålæg som makrel, sildepostej, rognguf. Også gerne rester fra aftensmaden, det kan være godt kogte pastaskruer, stykker af frikadelle (kød eller fiskedelle), grøntsager osv. Vand af kop.
Puttes til middagslur ca 15:00 (foer sover han simpelthen ikke) (faar normalt ogsaa flaske?)
Eftermiddag 16:30 En portion tykmælk med frugtmos, rugbrødsdrys, ½ bolle med smør, frisk frugt i hånden, vand af kop.
Aften 18:30 Familiemad, ris, pasta, kød, fisk, grøntsager. Der skal være mad som er moset og mad i stykker. Det kan f.eks. være kartofler eller ris der moses med lidt sovs og frikadelle spises i stykker ved siden af. Sødmælk af kop.
Ammes eller flaske og puttes til natten ca kl. 20.
Sen aften 23-24: Ammes eller flaske
Hvad er forskellen paa tykmaelk og alle de andre surmaelksprodukter man kan faa? Som jeg skrev tidligere bor vi i tyskland og her har man ikke noget som dirkete kaldes tykmaelk. Kan det ogsaa bare vaere yoghurt 3,7 %?
Hvordan ser det ud med mos paa glas? Er det ok med et glas om dagen eller hvordan ser du paa det?
Til slut vil jeg lige sige at det er en opmundrende tanke naar du skriver, at det at laegge Max i seng skulle kunne goeres paa 10 min :-) Der har vi lidt at arbejde paa… og se frem til. Men indtil videre er det altid lykkedes naar vi har fulgt dine raad. Jeg haaber ogsaa at det gaelder denne gang :-)
Igen paa forhaand tak!
Mange hilsner
Pernille