Brev:
Bryst efter skemad?
3. december 2008
Alder:
6 mdr.
Bryst efter skemad?
Hej igen Helen.
Efter dit råd er vi begyndt at tilbyde mere skemad til Alberte. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:
Indtil videre har jeg tilbudt bryst et lille stk tid efter hun har fået grød/mos. Hun siger ja tak hver gang. Det svinger meget med hvor meget skemad hun spiser - fra et par teskefulde til næsten 1 dcl. Jeg mener at have læst at 2dcl tæller for et måltid - derfor tilbyder jeg brystet når hun ikke spiser mere end nævnt.
Burde hun ikke snart kunne tage mere fra og hvordan gør jeg med at nedtrappe tilbudet om bryst efter måltiderne?
Dernæst skriver du i dit forslag til madplan "frugtmos". Så bliver jeg i tvivl om hvorvidt du mener grød med frugtmos - eller bare ren frugt?
Mht. overgangen fra 2-3 lure, så har programmet de sidste mange dage lydt; sove kl. ca9 (30min) kl.ca.12 (30min) og så den gode: kl. ca.14.30 (1-2 1/2t.). Jeg prøver at trække den første lur, samt fylde godt med mad i hende inden, i håb om at den forlænges og hun så kan nøjes med to lure. Nu har hun i skrivende stund fået havregrød 2 dage - det skal hun lige vænne sig til. Men derefter håber jeg ovenstående plan bliver til virkelighed.
Og de mange gange hun sku op om natten for at bøvse, er heldigvis en saga blot. Det var som du sagde - hun skulle bare have lov at klare det selv. Nu vågner hun kun for mad ca. 24 og ca 5. Dejligt!
Line