Brev:
Søvn, mad og ammestop
3. december 2008
Alder:
10 mdr.
Søvn, mad og ammestop
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar. Vi fandt endelig svaret på Magnus´skrigeri. Det var som du skrev øreproblemer. I en meget mild grad men nok til at han sov uroligt. Vi var bare lidt rystet over at først efter 4. gang ved lægen fik han noget pencilin. Vi havde jo været til læge med ham flere gange pga af han var forkølet og syg, men fik hver gang at vide, at det i ørene ikke var noget. Men nu er han heldigvis tilbage til sine gode sovevaner og gode humør igen. Nu har jeg så bare et par andre spørgsmål.
Vi er begyndt at ændre hans rytme lidt så den passer til vuggestuen (han skulle faktisk have været i dagpleje her d. 1. dec. men så fik vi en ledig plads i vuggestuen d. 1 jan i stedet) Magnus sover formiddagslur ca. 8.30 og sover ca.45-60 min. Så sover han middagslur ca.12-12.30 og sover ca. 1 times tid. Jeg har læst flere steder og har og set at du har skrevet det at for hans alder (10 mdr.) kun er nødvendigt med 2 lure om dagen. Men jeg har oplevet flere gange hvis Magnus kun har fået 2 lure og allerede er vågnet kl.13.30 så bliver han helt umulig allerede ved spisetid, så ofte får han en halv times søvn mellem ca.15.30-1600 tiden. Er det forkert at gøre det? Og hvornår tror du han kan undvære den?
Mit andet spørgsmål er omkring amning. Inden for de sidste 14 dage har han selv afvist amningen ved sovetid. Han nægtede simpelhen at få brystet og ville hellere have en flaske. Så nu får han en flaske med 200 ml mme, nogen gange drikker han det hele og andre gange kun 150 ml. Han får dog brystet ved 23-24 tiden, der vil han gerne have det, hvorfor ved jeg ikke. Ved 5 tiden har han også været vant til at få brystet, men her afviser han også. Skal jeg snart stoppe amningen helt eller hvad syntes du? I løbet af dagen får han også tilbudt mme i kop og hans morgengrød bliver lavet på mme.
Mit 3. spørgsmål er: Hvor lang tid kan regne med at han behøver grød/grøntsagsmos efter sin rugbrød og aftensmad?? Han får oftes grød efter måltiderne for at han bliver helt mæt.
Det var en masse spørgsmål. På forhånd tak
Hilsen Milal