Brev:
Overvejelser om putteritual til ny lillebror
3. december 2008
Alder:
0 mdr.
Overvejelser om putteritual til ny lillebror
Hej Helen
Så nærmer tiden sig, hvor vi skal have en lillebror og da Sofie jo altid har været ekstrem svær at putte og få til at falde i søvn, er det noget som jeg tænker meget over i forhold til en lille ny, da jeg gerne vil forsøge at undgå at det igen tager 3 år at lære at falde i søvn.
Mine overvejelser er derfor hvordan får vi skabt gode søvnritualer fra starten af? Jeg tænker f.eks på om jeg skal undlade at bruge vuggen men simpelthen lade ham sove i liften (enten i barnevognen eller tremmesengen) så han ikke skal skifte sovested når han er en 3-4 mdr, men kun skal forholde sig til 2 steder. Gør det nogen forskel om man laver tremmesengen lidt mere "huleagtig" med f.eks en sengehimmel, sengerand osv?
Derudover overvejer jeg kraftigt at investerer i en voksi-pose, men er meget i tvivl om hvordan denne bruges bedst og om den vil have nogen effekt. Sofie hadede at blive svøbt som lille og det var ligesom hun blev mere hidsig, hvis vi gjorde dette fremfor at putte hende med dynen som forøvrigt stadig har svært ved at blive på i længere tid ad gangen!
Så har du nogle tanker om, hvordan vi får startet han tilværelse og tilgang til søvnen mere positivt end hendes? Og er det noget man starter med fra nyfødt, eller kræver det nogle måneder på bagen før vi kan begynde at indføre disse??
Med venlig hilsen
Snart mor til 2