Brev:
Forkølelse, skemad og vælling
3. december 2008
Alder:
4 mdr.
Forkølelse, skemad og vælling
Hej Helen,
Maja på 4½ mdr. har desværre fået en forkølelse i 4 dage. Hun er tydeligvis generet af det og sover ikke så godt om natten, falder senere i søvn og vågner tidligere. Hun har dog ikke feber og vi giver hende nogle saltvanddråber i næsen og har hævet madrassen ved hovedet når hun sover. Forhåbentlig hjælper dette snart.
Vi var egentlig ved at introducere skemad til hende. Hun virker interesseret, men jeg er i tvivl om hvor meget der egentlig bliver i munden og ryger ned. Da vi kun havde været i gang i 4 dage inden hun blev forkølet og dermed ikke havde vænnet sig til det endnu, valgte jeg at holde pause med det mens hun er forkølet. Er det det rigtige eller skal vi bare starte igen? Hun vil vel ikke kunne smage noget med en så snotte næse og har vel også lidt svært ved at synke det, når hun ikke er mere vant til det?
Jeg har istedet for givet hende NAN1 på flaske (lidt midt på dagen og lidt inden sengetid), da hun ikke bliver mæt nok kun af amning.
Ville vælling mætte bedre end MME inden sengetid?
Hvordan med at bøvse. Maja har aldrig bøvset ret meget (derimod pruttet meget) og jeg har ofte svært ved at få en bøvs ud af hende om aftenen efter hun har fået flaske.
Med venlig hilsen
Rikke