Brev:
Sove i egen seng - 1 mdr.
3. december 2008
Alder:
1 mdr.
Sove i egen seng - 1 mdr.
Hej Helen
Første gang jeg prøver det her, men virker som om det er en super hjemmeside med rigtige gode råd.
Jeg har født en dejlig søn for 6 uger siden. Istarten havde han lidt mave problemer hvorfor han kun kunne finde trøst ved brystet. Derfor endte jeg ud med at amme ca hver 1 1/2-2 time. Det gjorde kun at han ikke fik ro i tarmene og vi endte med at få hjælp fra kiropraktor som hjalp meget.
Nu er vi så over det problem, men samtidig har jeg helt fra starten haft ham liggende ved min side hver nat og ammet liggende. Både fordi det var nemt pga. hans hyppige amning og mave problemer, men også for at få lidt søvn:)
Nu er problemet bare om natten vil han kun falde i søvn ved siden af mig med mit bryst i munden. Vi har forsøgt med sut, men var lidt sent på den så det er han ikke meget for - har forsøgt 3 forskellige typer og kun når han er glad osv osv.
Derudover har vi, i samarbejde med sundhedspl., gjort det at lige før senge tid får han en flaske med mælkeerstatning da han allerede har tømt begge bryst og jeg ikke har mere at give af der om aftenen. Han spiser erstatningen glædeligt og bliver træt, men når vi ligger ham ned i liften (som han er tryg ved da han ligger i den ved de andre sovetider) så begynder han at græde indtil vi tilsidst må tage ham op og jeg må gå i seng sammen med ham.
Det er samtidig hårdt om natten da han ligger og småsutter på min brystvorte som en sut og derfor ved jeg reelt ikke hvornår han spiser eller bare sutter.
Jeg har forsøgt nogle nætter at holde mig vågen under en amning og derefter ligge ham ned i liften når han bare småsutter og sover ved brystet, men så vågner han bare igen og ville ikke andet and at ligge ved mit bryst.
Jeg ville meget gerne have hjælp til hvordan vi får ham til at falde i søvn i enten liften/vuggen eller hvad som helst om natten, så jeg kan få sovet lidt alene, ikke absolut skal gå iseng sammen med ham og jeg kan ligge ham fra mig igen efter nat amning.
Samt er det okay, at han kun vil sove ude om dagen. Indtil nu vil han kun falde i søvn i sin lift ude i vognen - det gør han 3 gange i løbet af dagen af ca 3 timer de to første lurer og den sidste ca 2 timer ?
Er der håb for os:)
Mange julehilsener
Lill