Brev:
Input til nattesøvn - 5 mdr.
2. december 2008
Alder:
5 mdr.
Input til nattesøvn - 5 mdr.
Kære Helen.
Min søn på knap 5 mdr sover bare så dårligt om natten. Det ser ud som følgende de fleste døgn:
Kl 5: ammes i sengen
kl 7: vågner og vi står op
kl 8-9: Ammes og puttes
kl 11-12: vågner og ammes
kl 14-15: ammes
kl 17: ammes
kl ca 18: grød eller grøntsagsmos og vand af kop
kl 19-20: ammes og puttes
kl 22: vækkes og ammes inden jeg går i seng
kl: 1-2 vågner og ammes
Han er en stor dreng på 8,5 kg og 70 cm. Jeg er bare så træt, fordi jeg ikke får mere end ca 3 timers sammenhængende søvn af gangen. Er det ok at han ikke sover længere tid af gangen om natten, eller er det helt normalt. For jeg har lidt en mistanke om, at han vågner fordi det er en vane. Jeg har prøvet at give ham sutten, men han spytter den ud og falder først til ro når han får mad.
Har du et forslag til hvordan han måske kan sove længere??
Med venlig hilsen
Henriette