Brev:
Hvor meget kan jeg egentligt forvente at han sover om dagen?
1. december 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Helen,
Så skriver jeg igen :o) Nu er Christian blevet fem måneder og vi prøvede med lidt grød for første gang i går. Det gik fint og han spiste det han fik tilbudt.
Han fik kun 4-5 skefulde, men jeg er nu i tvivl om i hvilket tempo vi skal øge mængden.
Den portion jeg laver består af 15-20g majsmel, 1½ dl vand, 1 tsk. fedtstof og ½ dl mælk (modermælk) og en terning frugtmos. Men her af smider jeg jo det meste ud.
Jeg tager det stille og roligt, da han stadig bliver fint mæt på min mælk. Så det bliver kun til skemad de dage hvor vi er hjemme og har ro til det.
Jeg har set dine forslag til en dagsrytme for andre børn på Christians alder og jeg vil gerne arbejde på at få struktureret vores dage lidt mere i den retning. Men problemet er at han ikke sover vildt meget om dagen.
Han tager som regel en lur på 1½-2 timer, tidspunktet afhænger af, hvornår vi er stået op og ligger ca. 2-3 timer efter. Men ellers sover han lidt som vinden blæser. nogle gange kan vi få ham lagt til en kort powernap sidst på dagen andre gange lykkes det ikke. Så mit spørgsmål er hvordan jeg praktisere det der med at få lidt mere rytme på hans dag?
Han sover til natten mellem kl. 20 og 20.30 afhængigt af hvor nem han er at lægge. Så får han mad inden vi går i seng (mellem 22.30 og 23.30). På det sidste har han sovet ret godt om natten - ca. 3-4 timer, får mad og sover videre i 2-4 timer.
Håber du endnu en gang kan hjælpe :o)
De bedste hilsner
Anja