Brev:
Gråzone - fortsættelse
1. december 2008
Alder:
5 år, 2 mdr.
Gråzone - fortsættelse
Hej Helen,
Tak for dit svar. Det jeg savner er virkelig hvordan vi hjælper vores dreng med at sætte ord på hans følelser istedet for at blive enten rigtig vred eller være ovenud glad. Der er ingen gråzone!
Jeg har sat mig ned og sagt til ham at han skal fortælle hvad der er galt når han bliver sur eller ked af det. Og når det sker, siger jeg også at jeg kan se at han bliver gal og om vi ikke skal tale om det istedet for at han græder.
Institutionen mener ikke at han er skoleparat bl.a. fordi han mangler at sætte ord på de følelser og læse "grænser" hos andre mennesker Har du nogle råd til dette. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at høre de pædagogiske konsulenter om dette.
Mvh
elsebeth