Svar: Er afføring 4 gange dagligt normalt?
2. juni 2003
Alder:
6 mdr.
Kære Marianne
Det er helt normalt, at børns afføringsmønster ændrer sig i takt med at barnet begynder at få anden mad end bare modermælk. Mange forældre bliver overraskede, - det er jo helt i orden, at børn der bliver ammet kun har afføring en gang ugentligt, og hvis man er vant til dette, så er fire afføringer om dagen jo voldsomt.
Din datters tarmsystem, skal dog lige vænne sig til den nye kost og du vil opleve, at hun fremover i nogle perioder vil have flere afføringer end i andre. Så længe hun ikke har problemer med det og trives, så vær du glad for at peristaltikken virker.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske