Svar: Virrer med hovedet - 6 mdr.
16. april 2004
Alder:
6 mdr.
Jeg synes tit man hører om børn der virrer med hovedet. Det kan skyldes at barnet enten drømmer og derfor er urolig, eller det kan være en måde for barnet at flade til ro på, lige inden det skal sove. Nogle børn virrer også med hovedet, hvis de har ondt og her skal man naturligvis være ekstra opmærksom. Det kan være tænder der gør ondt, eller det kan være ørerne.
Jeg vil betegne det som værende normalt og hvor længe det vil fortsætte kommer an på hvad det skyldes. Hvis det er en form for tryghed og en måde at flde i søvn på, så kan det være længe, hvis det derimod skyldes tandfrembrud, så burde det stoppe, når tanden kommer frem.
Fortsat held og lykke med dem begge.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske