Brev:
Udvikling 4 mdr
16. april 2004
Alder:
4 mdr.
Udvikling 4 mdr
Hej
Jeg har tidligere skrevet og fået nogle gode råd, så jeg håber at du også denne gang kan hjælpe.
Min datter på 4½ mdr. vil ikke så gerne ligge på maven ret længe af gangen. Hun bliver sur og græder, når hun har ligget lidt og når hun forsøger at gribe efter ting, men så går på næsen.
Jeg har prøvet at lægge lidt under brystet på hende, men det hjælper kun lidt, da hun så bare rækker længere ud efter ting og så går på næsen.
Når hun ligger på maven har hun ingen problemer med at vende hovedet fra side til side og kigge, ligesom hun kan løfte sig op i strakt arm. Det virker lidt som om hun er utålmodig, og ikke kan vente på, at hun både kan ligge på maven og samtidig gribe efter ting.
Hun har netop været ved kiropraktor pga en lille skævhed i bækkenet, men det har ikke hjulpet på hendes lyst til at ligge på maven.
Hun elsker at sidde på vores skød og hun elsker at stå på vores knæ og mave. Hun kan selv strække benene ud, når hun står og hun er fint stiv i benene, når hun står.
Vi går i karbad med hende og her elsker hun at svømme på maven, hun holder sit hoved flot og har her ingen problemer med at ligge på maven.
Hvad kan jeg gøre for at få hende til at ligge mere på maven, det er jo svært ikke at tage hende op når hun græder?
Hvad kan der ske med hendes udvikling, hvis hun ikke kan lide at ligge på maven?
Hun elsker når jeg leger med hende og triller hende om på siden.
Håber du har et godt råd
Hilsen
Stella