Svar: Væske i øret og flyvning
16. april 2004
Alder:
10 mdr.
Kære Jannie
Så vidt jeg ved, så gør det mere ondt at flyve med væske i mellemørerne. Men ørerlægen er den der kan rådgive dig bedst, så jeg synes at du skal tale med ham.
Du skriver ikke hvor gammel din datter er, men det er altid en god idé, hvis det er et lille barn, at få det til at drikke noget, når flyet letter og lander. Det kan enten være bryst eller flaske. Er det større børn, så er det en god idé at give et bolche eller lignende, som også gør at barnet skal synke, hvorved trykket i ørerne udlignes.
Fortsat held og lykke med hende og rigtig god rejse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske