Brev:
At sove igennem uden at spise om natten
15. november 2008
Alder:
6 mdr.
At sove igennem uden at spise om natten
Kære Helen,
Ja, ved godt du sikkert har svaret på dette spørgsmål en million gange før - men ja, så tager vi den lige en gang til - undskyld.
Vores lille dreng er nu 6 mdr. gammel, ca. 10 kg og 72 lang.
Dagsrytme lyder ca;
Vågner kl. ca. 5 - får en flaske på 120 ml. mme (ikke mere for ikke at tage plads for morgengrøden).
Sover videre til ca. 7 - står op
Kl.7.30 ca. en dl. havregrød med frugtmos + vand
Kl. ca. 9 - ammes og puttes til lur (sover 1-2 timer)
kl. ca. 11-12 - ca. en dl. mos eller grød + vand
Kl ca. 13.30 - ammes og puttes (sover 1-2 timer)
Kl.ca 15-16 - ammes
Kl.17 - Nogle dage en powernap andre ikke
Kl. 18 - ca. en dl. grød eller mos + vand
Kl. 19.30 - ammes og puttes for natten
Allerede ca 22.30 - vågen - får en flaske med 210ml. mme.
Vågner igen m.2-3 - ammes
Og, ja, vågner så igen kl.5 (se øverst)
Jeg kunne jo rigtig godt tænke mig at springe den amning ved en 2-3 tiden over - og derved få noget mere sammenhængende søvn, også fordi jeg tror at han måske ikke er så sulten dér midt på natten!?!
Så mit spørgsmål går på, hvordan du mener, at jeg bedst vænner ham fra at vågne/spise midt på natten?
Håber du har en idé. Tak for svar.
Knus Sofie