Svar: Vil ikke rigtig have grød
14. november 2008
Alder:
4 mdr.
Kære Lea
Med den alder din dreng har vil det være rigtig fint at holde en lille pause med grød og så forsøge igen om 3-4 dage og se om han så har mere lyst.
Han er stadig ikke så gammel og skal lige have tid til at finde ud af det hele og der er ingen grund til at presse ham for meget. Hold du bare pause og så kan du efter nogle dage forsøge med en anden type grød og en anden type frugtmos og se om han mon bedre kan lide det :o)
Hvis han fint tager imod 4-5 skefulde og så drejer hovedet væk og lukker munden, så er det godt. Du skal ikke presse ham til at spise mere, så er det den mængde han skal have og det er fint. Hvis han slet ikke vil have noget, slet ikke åbner munden eller viser tegn på interesse, så er det for tidligt at begynde og så må du gerne vente et par uger inden du forsøger igen. Så skal han bare lige være lidt ældre inden han er parat til skemad.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske