Brev:
Så giver vi hende lige en flaske om aftenen ...
14. november 2008
Alder:
2 mdr.
Så giver vi hende lige en flaske om aftenen ...
Kære Helen
Jeg hører så tit folk sige, at "så giver de lige deres barn en flaske om aftenen." Sådan til natten for at de sover bedre. Det lyder jo smart, og det ville jeg smadder gerne prøve - problemet er bare, at ingen af mine børn tilsyneladende bare sådan lige er til at "få en flaske om aftenen"! De bider ganske enkelt ikke på - hverken den store for tre år siden eller den lille, som jeg forsøger med nu.
Sådan helt konkret: hvad gør man egentlig? Hvornår skal de f.eks. have den - før eller efter godnat-amning? Og er der tricks til, hvordan man får en baby til at synes om en sutteflaske - fordi lige nu ligger min datter bare og slikker lidt på den og kigger yderst skeptisk på mig. Hvorefter hun laver "adr-mund" og lægger sig til at sove sine sædvanlige to-tre timer ad gangen om natten. Suk...
Jeg giver hende flasken efter amningen - men det er måske forkert? Jeg giver hende også erstatning, men det burde måske være min egen mælk? Problemet er, at hun er rigtig dårlig til at "spise sig op" i løbet af aftenen og i stedet fastholder de to tre timer mellem amningerne både dag og nat. Hun spiser faktisk hyppigst mellem 04-08 (helt ned til 1-2 timer imellem), og det begynder jeg at finde en smule anstrengende. Hvis jeg forsøger med sut i det tidsrum bliver hun gal. Der kunne en sutteflaske med vand måske også være smart?
I hvert fald: jeg ville gerne fylde på hende om aftenen. Enten ved at få hende ind i en rutine, hvor hun sutter oftere om aftenen eller ved at give hende en flaske. Hun bliver bare tit sur på brystet om aftenen og spiser derfor endnu mindre der. Hvorfor ved jeg ikke rigtig. Så det er lidt svært.
Får du nogen kloge tanker, når jeg fortæller disse ting? :-) I så fald hører jeg dem meget gerne!
God weekend.
Emils mor