Brev:
Overstimuleret?
13. november 2008
Alder:
6 mdr.
Overstimuleret?
Kære Helen.
Først og fremmest, tusind tak for en skøn hjemmeside!
Vi er forældre til en skøn dreng på 6 måneder som for det meste er meget glad og tilfreds... Men vi synes at han er kommet ind i en periode hvor han nærmest er utilfreds hele dagen.
Medmindre... og det er her kernen ligger... At vi underholder ham HELE tiden.
Jeg, moderen, er derfor helt udmattet af at klovne hele dagen hvilket jeg selvfølgelig prøver at lade være med, da jeg godt ved at det jo ikke er godt for ham osv.
Derfor prøver jeg hver dag at lægge ham på maven på et tæppe med alskens legetøj men han bliver hurtigt sur fordi han ikke kan se os eller fordi han gerne vil kravle, men jo ikke kommer nogle vegne.
Jeg har prøvet at lege stille og rolige lege feks at synge, hvilket han kun gider at høre på hvis jeg laver en illustrerende fagter imens osv. Har også prøvet at lave babymassage men det brød han sig virkelig ikke om og det virkede som om han slet ikke kunne finde roen til det.
Jeg har virkelig lyst til at gøre nogle stille og rolige ting med ham, men jeg føler mig nogle gange "tvunget" til at lege vildt med ham for ellers er han utilfreds og svær at få kontakt med synes jeg.
Det eneste "rolige" der virker, er hvis jeg putter ham i bæresele/slynge el barnevogn hvor han kan sidde og kigge på det vi kører/går forbi.
Udove det, synes jeg tit han hyperventilerer, altså ikke alvorligt, men som resultat af at han leger meget vildt med et stykke legetøj.
Han kigger nærmest heller ikke på legetøjet længere men kaster med det/slår med det eller prøver at spise det.
Kroppen kører også hele tiden, benene sparker og han vrider sig meget.
Det skal siges at han er motorisk ret dygtig og vender sig hele tiden fra ryg til mave og er nu også begyndt på mave til ryg.
Han græder dog næsten aldrig og sover supergodt om natten, men dog kun ca 30-40 min om dagen a tre-fire gange. Og det har vi prøvet at arbejde meget på men han vil virkelig kun sove så lidt i dagtimerne!
Er det mig der er unødig bekymret eller har vi overstimuleret ham så meget siden fødslen, at han nu kun er vant til det høje tempo?
Håber du kan hjælpe:-)
Kærlig hilsen
de aktive forældre