Brev:
Er det sult om natten?
9. april 2004
Alder:
8 mdr.
Er det sult om natten?
Hej Helen
Min søn vågner i øjeblikket om natten (for det meste kun en gang) fordi han roder rundt i sengen, kravler og støder op mod kanterne - eller det troede jeg. Det kan tage lang tid at få ham til at sove igen, for det ender altid med at han bliver ked af det af alt det roderi. I sidste ende ender det altid med at vi enten tager ham ind til os eller giver ham en flaske med vand tilsat en enkelt skefuld Modermælkserstatning. I begge tilfælde falder han omgående i søvn.
Vi vil helst undgå at tage ham ind til os, da vi føler det er ved at blive en dårlig vane - i starten vågnede han først ved 5-tiden, så 3-tiden og i nat kl. 1. Så i nat prøvede jeg i lang til at få ham til at sove, men måtte til sidst give ham en flaske. Tidligere har det været nok at lægge dyne over ham. Han har sovet igennem uden mad siden 6 mdr, hvor han selv valgte amningen om natten fra.
Mit spørgsmål er så - kan det være sult? Han får rigeligt med væske om dagen, så tørst tror jeg ikke det er. Mad får han også nok af, men det er jo svært at vide med en svingende appetit. Han får en flaske til natten.
Jeg vil selvfølgelig ikke begynde at give ham mad om natten, men det er vel også svært at kræve at han skal sove, hvis han er sulten?
Håber du kan svare mig... Tak for altid gode svar.
Med venlig hilsen
Iben