Brev:
Klumper i maden
12. november 2008
Alder:
7 mdr.
Klumper i maden
Kære Helen
Vores lille dreng på 7 mrd er ikke super spiseren og har aldrig været det. Han tager i øjeblikket for lidt på (100 g den sidste måned) så det er selvfølgeligt svært at undgå at gøre måltiderne til lidt af et projekt. men vi gør vores bedste.
Det jeg vil spørge om er hvad vi skal gøre ved det at han ikke kan lide klumper i mos og grød. Han kaster simpelthen op medmindre det er blendet til atomer. Når jeg skeler til de skemaer du giver andre børn i samme alder -og prøver dem af på vores lille dreng, så fungerer det bare slet ikke. Hans mund og svælg virker simpelt hen ikke som om det er klar til ristede brød stænger, havregrød og frugt i hånd og da slet ikke vores mad.
Hvis han var stor og tyk ville jeg vel ikke bekymre mig om at han kastede sin mad op ved forsøgene, men det har jo netop været så svært at få den i ham.
Vi snyder hvor vi kan, gir flaske sen aften og nat og kun mme (ikke vand) af kop. Mme og fedtstof i grød og mos etc. Han får tilbudt tre måltider 1 af grød m frugtmos og 2 af grøntmos m kød samt frugtmos. Er netop begyndt at tilbyde et frugtgrøds måltid eftermiddag også. Han får tilbudt 6 flasker dagligt men tager ikke så meget af dem i løbet af dagen, men får en del via koppen ved måltiderne.
Syntes han er en sød og for det meste glad dreng og tumler fint rundt. Ruller begge veje og møver numsen i vejret. Er dog slet ikke så hurtig som sin storebror var, men børn er jo forskellige. Han kan ikke sidde selv så vi stavler ham op med puder i stolen ved måltiderne og ellers ligger han så meget som muligt på maven (selvom han meget gerne vil være på arm).
På det sidste syns vi han er blevet lidt mere pylret og han sover også mere uroligt. Han er ofte forkølet, men syntes ikke han lader sig påvirke så meget af det. De sidste par nætter er han vågnet et par timer mellem 2 og 4 og kan ikke bestikkes med en flaske desværre. Jeg er derfor MEGET træt lige nu...jeg er startet på arbejde og vi skiftes til barsel hveranden dag et par måneder til far tager helt over. Det syntes jeg ikke han har nogen problemer med. Han har en god og kærlig far.
Har du nogle tanker eller råd til os?
Kærlig hilsen
Banditternes mor