Brev:
Plan og rytme
12. november 2008
Alder:
5 mdr.
Plan og rytme
Hej Helen.
Det går lidt bedre med grød nu. Der ryger lidt mere indenbords. Er det ok at give lun kamillethe til grøden? Hun vil mægtig gerne have det - i modsætning til det kolde vand, som hun altid bliver lidt skuffet over, når det kommer i munden.
Mht hendes korte lure, går det bedre efter hun er begyndt at kunne falde i søvn selv i barnevognen (før har jeg trillet/vugget vognen). Når hun vågner efter de 30 min, ligger hun og snakker lidt og falder så (nogengange) i søvn igen og sover ca 40 min.
Men jeg kan slet ikke overskue at skulle følge en plan som den du har sendt. Selvfølgelig er det vel med fleksibilitet planen er tænkt... Men stadig svinger det meget hvor meget hun spiser ved brystet og derfor også hvornår hun er sulten igen. Spiser hun kun lidt, synes jeg det er synd at trække tiden, når hun så melder sin sult igen. Derfor virker en tidsplan uoverkommelig i øjeblikket.
Det eneste der er temmelig fast er sengetid (ca 19) og stå op (ca 6) og første lur (ca.8.30) Resten af dagen kommer jo meget an på hvor længe hun sover (ml. 1/2 og 2 1/2t.) Er det ikke fint nok som "rytme" indtil videre eller skal jeg presse på for fast rytme hele dagen uanset appetit og lurenes længde?
Venlig hilsen
Line