Brev:
Jeg føler ikke jeg er en god nok mor
11. november 2008
Alder:
3 mdr.
Jeg føler ikke jeg er en god nok mor
Hej Helen,
Lad mig starte med at sige, at det går rigtig godt med vores datter. Hun trives og er en glad pige. Hun tager på og sover fint.
Problemet er hendes mor. Jeg er inde i en periode, hvor jeg bruger rigtig meget tid på at slå mig selv oven i hovedet med mine fejl. Jeg føler ikke, at jeg er en god nok mor for vores dejlige lille pige.
Et eks.: Forleden aften skulle jeg - som jeg gør hver aften - sterilisere hendes sut + plast legetøj. I stedet for at slukke for gryden kommer jeg til at sætte den på max. Det opdager jeg først et kvarter - 20 min. senere da jeg er færdig med at hænge vasktøj op. Resultatet er at hendes ynglings legedims er ødelagt. Måske en lille ting, men jeg brød helt sammen og kunne slet ikke holde op med at græde.
Når sådan nogle ting sker ligger jeg vågen til lagt ud på natten og tænker over hvordan jeg kunne være så uforsigtig og ubetænksom med noget som jo betyder meget for vores datter. Og samtidig stresser jeg over, at jeg ikke sover og jo derfor vil være træt i morgen og derfor ikke vil være den bedste mor jeg kan være for vores datter ...
Det er ikke sådan hver dag/nat men måske en gang om ugen cirka. I starten tænkte jeg at det bare var en periode, men nu har jeg haft det sådan i lang tid synes jeg ... Hvordan kommer jeg videre? Min mand støtter alt hvad han kan. Tager over og roser mig, men det synes ikke at ændre på at jeg i bund og grund ikke synes at jeg fortjener at være mor til vores datter. At hun burde have en som er bedre end mig ...
Min mand har insisteret på, at jeg taler med lægen, så det skal jeg i næste uge, men hvad kan han dog gøre ... ?
Nogle tanker?