Svar: Påklædning ved feber
12. april 2004
Alder:
8 mdr.
Kære Lara
Det lyder meget fint, som du klæder din søn på, når han har feber og det er en god idé og meget vigtigt at du kun putter ham med et dynebetræk og ikke en varm dyne.
I perioden, hvor feberen enten stiger eller daler, vil han få kulderystelser, her må du skiftevis af- og påklæde ham,- af med tøjet, når han får det varmt og lidt ekstra tøj på, når han fryser, som så må af igen, når temperaturen er steget.
Vær opmærksom på, at hvis du giver ham Pamol/Panodil, så slår det feberen ned. Når virkningen aftager, vil han begynde at fryse igen,- kulderystelser i takt med at temperaturen stiger.
Sørg altid for at give han rigeligt med væske, når han er syg.
God bedring med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske