Brev:
Konstateret RS virus
12. april 2004
Alder:
4 mdr.
Konstateret RS virus
Hejsa
Allerførst tak for en god brevkasse. Læser tit herinde da der er mange spørgsmål der dukker op når man har et barn.
Min datter på 4 mdr har fået konstateret RS virus. Hun har fået en spacer og det fungere nogenlunde - til tider kan det være svært og give hende. Vi har været indlagt et døgn på børneafdelingen, da jeg var nervøs for hendes verjtrækning.
Vi har selv været meget forkølet herhjemme og jeg tror det er det, der har smittet hende. Hun fik også konstateret lidt på det ene øre, men det er ikke noget der generer hende. Det er nu en uge siden vi har været indlagt og jeg synes det går meget bedre.
Men hvor er jeg bare ked af at hun har været syg. Vi giver hende stadig spacer, men hun er stadig forkølet. Næsen løber meget, men hendes hosten er intet i forhold til, hvad den var på indlæggelsesdagen. Hun sover ude, men er godt pakket ind og fryser ikke.
Mit spørgsmål til dig er, hvornår kan hun være sammen med andre børn igen? Og vil hun have nemmere ved at få virussen igen nu hvor hun har haft den? Kan virussen få nogle konsekvender for hende fx mere sygdom eller lettere ved at blive smittet?
Føler næsten ikke at jeg tør tage hende med nogen steder, hvor der er røg eller lidt snottede næser, men hvor er det svært at undgå! Kan jeg gøre noget for, at hun bliver hurtigere frisk?
Det skal siges, at vi ikke ryger indenfor. Vi er meget påpasselige med håndvask, kogning af sutter mm.
Med venlig hilsen
Maj