Svar: Søvn 7 ugers dreng
12. april 2004
Alder:
2 mdr.
Kære Tanja
Det er et meget svært spørgsmål, idet børn jo er forskellige.
Umiddelbart lyder det jo som om din søn sover meget, men det kan godt være okay, hvis du får givet ham mad nok i de vågne timer.
Du må vurdere ud fra hvor meget han tisser og om han tager godt nok på. Han må godt have 6 gode tunge, våde bleer i døgnet, og så skal han naturligvis tage på i vægt. Minimum 200g om ugen. Gør han dette, så er det okay.
Det er klart at han, når han er vågen gerne vil spise og spise hele tiden. Det er jo nødvendigt for at blive fyldt godt nok op, så han kan sove så meget om natten. Hvis dette passer jer fint, så behøver I ikke at gøre noget for at ændre hans sovemønster. I skal gøre, som I alle trives bedst med.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske