Brev:
Grød - manglende interesse
4. november 2008
Alder:
5 mdr.
Grød - manglende interesse
Hej Helen.
Du foreslår jeg giver min datter grød 2 gange om dagen, for at få hende til at sove lure, der er længere end 30 min. Men jeg synes godt nok ikke hun er særlig interesseret i grøden... Har prøvet at give den når hun er meget sulten, men så vil hun kun sutte på skeen og åbner ikke munden rigtigt. Giver jeg grøden når hun er lidt sulten, ryger der ikke så meget ind... Uanset tidspunkt begynder hun meget hurtigt at "orme sig". Som om hun er træt af det.
Hvornår er det optimale tidspunkt at prøve mon? Indtil videre har hun ikke fået med frugtmos på...kunne det måske øge interessen?
Desuden spiser hun meget hyppigt om dagen (bryst). Ca hver 1 1/2 til 2 time. Jeg bilder mig ind at det er derfor hun sover så godt om natten - op til 9 timer i et stræk. Min egen sp var helt uforstående overfor at hun kunne sove sådan om natten når hun er så sulten om dagen. Skal jeg prøve at trække måltiderne for evt. at få hende til at spise lidt mere "igennem"? Og så derved håbe på længere lure?
Venlig hilsen
Line