Brev:
Kravler væk når han er ked af det
4. november 2008
Alder:
10 mdr.
Kravler væk når han er ked af det
Kære Helen,
Tak for dit sidste svar - det blev jeg glad for.
Der er opstået et ny bekymring. Den seneste uges tid har både min kæreste og jeg flere gange registreret, at vores dreng, når han bliver ked af det, foretrækker at kravle væk fremfor at søge en af os. Det undrer både mig og hans far, hvorfor han stikker af istedet for at komme til os for at få trøst?
Det er vigtigt for os at lære ham, at problemer deler vi med hinanden og løser sammen, så en af os tager ham op eller sætter sig hos ham, selvom han egentlig signalerer, at han vil være for sig selv. Han skal ikke være (og har aldrig været) for sig selv, når han er ked af det. Iøvrigt er han sammen med os hele tiden (jeg havde orlov de første 8 måneder og faren har orlov nu), og hans hverdag er fuld af tryghed, kærlighed og omsorg. Så jeg fatter bare ikke hans reaktion, og den gør mig usikker. Hvad tænker du om det?
Kærlig hilsen
Line