Svar: Håndtering af barn i forhold til flytning
4. november 2008
Alder:
11 mdr.
Kære Lucas´ mor
Det lyder dejligt med flytning, jeg kan forstå at I flytter til noget større og at Lucas det nye sted, kan få sit eget værelse :o)
Lucas er vant til at sove i sin egen seng og det skal han naturligvis blive ved med. Han skal også have sin sovebamse, sutteklud, musikuro eller hvad han nu har omkring sig når han skal sove, så det nære er noget kendt og trygt. Men så synes jeg I skal give ham eget værelse med det samme.
Han skal altså puttes i sin seng og puttes på samme måde som han plejer, men med det samme lære at sove på eget værelse.
Og så må I se hvordan det går når han også skal starte i dagpleje og i det hele taget vende sig til en ny hverdag. Det kan være han bliver ked af det, sover mere uroligt og har behov for at sove hos jer, men det kan også sagtens være at det går rigtig fint uden problemer og derfor er det bestemt værd at forsøge at putte ham på eget værelse med det samme.
Lucas spejler sig jo meget i jer og når han mærker at I virker glade og trygge, har det godt, så vil han naturligt også slappe af og have det godt :o)
Fortsat held og lykke med det hele, rigtig god weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske