Brev:
Håndtering af barn i forhold til flytning
4. november 2008
Alder:
11 mdr.
Håndtering af barn i forhold til flytning
Kære Helen
Jeg har skrevet til dig et par gange før, men nu skriver jeg angående et helt andet emne, nemlig håndtering af vores søn, Lucas i forhold til flytning. Vi står for at skulle flytte i hus i en anden by her den 1. december.
Lucas, som nu er knap 11 måneder gammel har altid været vant til at sove i samme rum som os. Dog vil vi jo gerne snart have, at han kommer til at sove på sit eget værelse. Men det har ikke rigtig været muligt, hvor vi bor nu. Han skal formentlig starte i dagpleje til den 1. februar, så der sker der jo en stor omvæltning for ham.
Det skal måske lige tilføjes, at han i mange måneder har sovet meget dårligt...vågnet hver 2. anden timer el lign. Han har dog fået tænder på stribe, men ved ikke om det kan være derfor. Måske er han nu begyndt at vågne knap så meget, men han vågner i hvert fald 2-3 gange fra han er lagt i seng til han vågner om morgenen. ...
...
Han er en stor dreng på knap 14 kg, dog ikke tyk, så ved ikke om det kan være fordi han er sulten!? Men tilbyder ham mad ofte, men tit afviser han det, og så må man jo tro, at det er fordi han er mæt. Han er fuld af energi og sidder næsten aldrig stille, måske har han uro i kroppen.
Mit spørgsmål går så på, om hvad der er bedst at gøre - at flytte Lucas på sit eget værelse med det samme, når vi er flyttet i det nye hus eller lade ham sove i soveværelset sammen med os, indtil han har vænnet sig til de nye omgivelser? Dog er det vel heller ikke så godt at flytte ham på eget værelse, når han starter i dagpleje!? Hvad er bedst for Lucas og hans velbefindende...det er jo det, det hele handler om.
Håber du kan hjælpe os på vej til, hvad der er bedst at gøre i forhold til en flytning.
Tusind tak for en super brevkasse, den er guld værd for os mødre.
Mange hilsner fra Lucas' mor