Brev:
Manglende lyst til aftensmad
4. november 2008
Alder:
13 mdr.
Manglende lyst til aftensmad
Hej Helen.
Nu er Simone 13 1/2 måned, er startet dagpleje og er godt kørt ind og det går bare overraskende godt, så hun har været klar og det er dejligt, når man tænker på hun var så angst for andre end mig. Nå men mit spørgsmål handler slet ikke om det men ville bare lige fortælle...
Mit spørgsmål er omkring mad. Simone spiser generelt godt til morgenmad (havregrød) og til middag og eftermiddag, men er begyndt et slække lidt med aftensmaden. Det er sådan at hun selv har et tallerken med forskellige ting som hun spiser med gaffel. Det er som regel kogte gulerodsskiver, ananas stykker, agurk og gulerodsstykker, kartoffel og kød men de to sidste ting dem rører hun ikke overhoved, jo hvis kødet er frikadelle og pølser så kan hun godt.
Jeg har så lavet en portion med kød, kartoffel, brocolli m.m og sovs som jeg giver hende ved siden af med ske. Problemet er bare at hun er begyndt at lukke munden for det jeg vil give hende og så kan jeg jo godt se at hun ikke får nok mad i det hun selv spiser. Jeg har forsøgt nogle gange at hun selv får det på sit tallerken og så får en ske men det virker hun overhoved ikke interesset i.
Hvornår er det jeg kan lade hende sidde med ske og bare prøve selv ??? og hvis jeg gør, så er jeg bange for hun ikke spiser det og så slet ikke vil have det, hvis jeg så også sidder og prøver /forstyrrer. Problemet er at hun jo kun spiser det med gaffel som hun gider og så er det slut selvom jeg ved hun er sulten. Hun får youghurt inden hun skal i seng og det glider fint ned og der virker hun interesseret i skeen, men der tænker jeg at det er for sent at sidde der og øve med ske 5 min før man skal i seng.
Håber du har nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre. Tak på forhånd
Hej,
fra Charlotte og Simone