Brev:
Lidt spørgsmål til mængden af mad
3. november 2008
Alder:
5 mdr.
Lidt spørgsmål til mængden af mad
Hej Helen... :-)
Tak for dit sidste svar, men intet har hjulpet endnu, Liv vågner stadig en mio. gange om natten... *S*
Nå men spørgsmålet lyder så ledes:
Hvor meget ske-mad skal min lille pige ha?
Har hørt mange siger mellem ½dl til 1dl, men SÅ meget kan hun bare ikke spise, hun spiser højst en 5små skespidse, også gider hun ikke mere, vender hovedet og ser sur ud, hehe... :-)
Har indkørt maden så har har vendet sig til de forskellige smage før hun har prøvet noget nyt, og hun vil også smage/spise, men ikke særlig meget...
Et andet spørgsmål er at du har tidligere sagt at hun skulle ha en flakse kl 6.00, tilbyder hende den hver morgen, men oftest gider hun ikke ha den, heller ikke når vi står op kl 7.00 så får hun nu lidt grød (har vi kørt med i 3dage nu) hun tager måske 3skeer om morgenen, også lidt vand, tilbyder hende så flaske bagefter, men hun bliver bare sur
(det skal lige siges Liv har aldrig spist meget.. hun har på sit højeste fået 600ml om dagen, men hun tager flot på, hun er 65cm og vejer 7kg)
Tilbyder hende den så igen kl 9.00 hvor hun bliver lagt, og der kan jeg så få en smule i hende, dvs nogen gange kan der gå 10timer hvor hun ikke spiser....!?
også den sidste ting, om aftenen kl 19.00 går vi op og putter, her er Liv GODT træt, vi går op, ordner sengen klar, sætter hendes ynglings cd på meget stille, tænder natlampen, og slukker lyset, vi sætter os i mørket, og jeg tilbyder hende hendes vælling, ofte bliver hun SKIIIDE sur, og gider ik ha andet end sin sut og sove, så lægger jeg hende i hendes seng, putter hende, tit ligger hun så og roder rundt, nogen gange tilbyder jeg hende så vællingen i sengen, det spiser hun så nogen gange, men for det meste går der en time eller 2 så vågner hun op igen, også får hun så sin vælling.... det er lidt irriterende... :-) hehe
Liv får skemad kl 8.00 (grød med frugtmos + vand af kop)
Frokost mellem 12.13.00 (idag avokodomos + vand af kop)
Aftensmad kl 17.00 - 17.30 ( grønsagsmos + vand
af kop)
Med venlig hilsen
Line