Brev:
Er natflaske nødvendig?
2. november 2008
Alder:
11 mdr.
Er natflaske nødvendig?
Hej Helen.
Så har jeg igen et spørgsmål til dig.
Min søn bliver ikke ammet mere om natten, han sagde selv fra da han ikke blev mæt.
Nu får han 250 ml. vælling kl. 19-19.30, og han drikker det hele. Men han er sulten igen mellem kl. 4-5 og han falder ikke i søvn igen, før han har fået 200 ml. MME, er det normalt stadig at have behov for en flaske om natten eller?
Og hvis det er normalt, hvornår skal han så trappes ud af den?
Han spiser fint i løbet af dagen:
Kl. 4-5: 200 ml. MME
Kl. 7.30-8.00 spiser han havregrød
Kl. 11.30 spiser han rugbrød
Kl. 15-15.30 spiser han en banan eller mos
Kl. 17.30 spiser han aftensmad (meget)
Imellem måltiderne spiser han, frugt, kiks og boller.
Han sover heller ikke særlig godt om dagen mere, 40 min til formiddag, hvor han før sov 1 time, og 35-45 min til eftermiddag, hvor han før sov 1 1/2 time.
Vi har talt om at skære det ned til en lur om dagen, men det er han slet ikke klar til, men nu har vi bare en pylret søn, fordi han ikke får sovet nok om dagen.
ØV altså.
Mange hilsner fra
Maria